Met de stijgende voedselprijzen en het personeelstekort blijft het voor de horeca woelige tijden, ook na de coronacrisis. Daarbij komt dat veel consumenten vergeten lijken te zijn hoe fijn het is om buiten de deur te eten en te drinken. Iemand die een Italiaans restaurant runt, merkt dit door het wegblijven van vaste klanten en een gebrek aan interesse van nieuwe gasten.
Eén manier om te investeren in een groot en enthousiast klantenbestand, is het gebruiken van CRM-software. Deze term staat voor ‘Customer Relationship Management’ en verwijst naar een elegant, uitgebreid pakket van mogelijkheden om de relatie met je gasten naar een nieuw niveau te tillen. CRM-software van een bedrijf als https://www.lime-technologies.com/nl/ kan onder andere de volgende pluspunten bieden voor je Italiaans restaurant.
Reclamecampagnes optimaal maken
Op welke kanalen komen jouw klanten erachter dat je restaurant bestaat? Waar zien ze je logo terug? Op welke manieren worden ze eraan herinnerd dat jij de beste pizza’s van de stad bakt? Dit zijn belangrijke vragen, en een CRM-app van https://www.lime-technologies.com/nl/ helpt automatisch om ze te beantwoorden. Elke reclamecampagne die je voert kan eenvoudig gepland worden in de software, en na afloop wordt nagegaan hoeveel en welk soort klanten ermee bereikt zijn. Zo kan je de volgende marketinguitingen beter afstemmen op de doelgroepen die voor jou interessant zijn.
Persoonlijke details vastleggen
Vaste eters zijn een groot goed voor een restaurant. Steeds meer eethuizen gaan er daarom op over om bij het afrekenen een paar vragen aan hun klanten te stellen: bijvoorbeeld over hun woonplaats en hun mening over het eten en de genoten service. Een CRM-systeem van https://www.lime-technologies.com/nl/ legt deze klantdetails ordentelijk vast en kan worden aangevuld met de complimenten, dieetvoorkeuren en eventuele klachten die de gast naar voren bracht tijdens het bezoek. Zo kan er de volgende keer maximaal worden ingespeeld op een persoonlijke belevenis en een bijzonder goede service. Dat zijn de elementen van een restaurantbezoek waardoor mensen blijven terugkomen.
Mogelijkheid om persoonlijke marketing te voeren
Nóg een manier om de band met de klant aan te halen die veel Italiaanse restaurants al gebruiken, is een inschrijving voor de digitale nieuwsbrief. Klanten die toestemmen om zich op de nieuwsbrief te informeren kunnen elke maand een update met de nieuwste gerechten en de leukste deals krijgen. Belangrijker nog, via een nieuwsbrief dat aan een CRM-systeem van https://www.lime-technologies.com/nl/ gekoppeld is, kunnen gewaardeerde klanten ook een persoonlijke bonuscode ontvangen en beloond worden voor het schrijven van een online recensie over hun bezoek.